poniedziałek, 30 października 2017

Hurra w SP Brody mamy „TABLET-kę na niewiedzę”.

 


Tablety zakupione do Publicznej Szkoły Podstawowej im. Stefana Batorego w Brodach w ramach projektu „TABLET-ka na niewiedzę” są wielką niespodzianką dla uczniów, ponieważ teraz mają oni na lekcjach bezpośredni dostęp do urządzeń z internetem. Jest to niewątpliwie uatrakcyjnienie zajęć, ale też podniesienie ich efektywności. Uczniowie wszystkich klas są informowani o tym, że sprzęt został zakupiony dzięki Fundacji PGE.
      Na języku polskim w klasach gimnazjalnych uczniowie korzystają ze słowników w wersji elektronicznej, na bieżąco wyszukują niezbędnych informacji do omawianych zagadnień. Teraz na każdej ławce jest słownik albo tradycyjny, albo (dzięki tabletom) elektroniczny, wcześniej było ich po kilka (drukowanych) na całą klasę.
      Ponadto uczniowie mogą sobie przesyłać jeszcze na lekcji wypracowane indywidualnie lub w grupach materiały - oszczędzają w ten sposób czas, bo wcześniej mogli robić to dopiero w domu.
  Tablety są doskonałym uzupełnieniem tablicy interaktywnej, stwarzają więcej możliwości w procesie dydaktycznym, ponieważ ułatwiają pracę w grupach i wykonywanie kilku zadań jednocześnie. Dla nauczyciela jest to jeszcze jedna możliwość, aby w praktyce korzystać z konkretnych portali edukacyjnych na lekcjach. Teraz uczący ma pewność, że uczniowie korzystają z takich zasobów edukacyjnych jak Interklasa, Scholaris czy e-podręczniki nie tylko deklaratywnie, lecz w praktyce, bo wykonują pod okiem nauczyciela zadania z wykorzystaniem zasobów internetowych. W podobny sposób uczniowie korzystają z tabletów na innych zajęciach, m.in. wiedzy o społeczeństwie, zajęciach artystycznych, informatyce. Uczniowie przygotowują prezentacje w ramach wystąpień publicznych, do których wykorzystują tablety jako elektroniczne notatniki. Przesyłają sobie pocztą elektroniczną przygotowane prezentacje i materiały, które pobierają ze swojego konta przy pomocy tabletu. Uczymy się razem, tzn. uczniowie i nauczyciele, bo sami uczniowie podpowiadają nam aplikacje, z których warto skorzystać.
  Tablety pomagają w poznawaniu nowych systemów operacyjnych. Obok najczęściej stosowanego w naszej szkole Windowsa i Mac OSX możemy korzystać z Androida. W najbliższym czasie wykorzystamy również tablety do nauki programowania. Spróbujemy również sił w tworzeniu aplikacji dla systemu Android, wykorzystując AppInventora.
  Godny podkreślenia jest jeszcze jeden fakt: wśród uczniów korzystających z tabletów są także i tacy, których nie stać na zakup takich urządzeń i opłacenie dostępu do internetu, więc jest to dla nich jedyna  możliwość samodzielnego skorzystania z dostępu do internetu. Dzięki tabletom tacy uczniowie unikną cyfrowego wykluczenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz