wtorek, 8 czerwca 2021

Konkurs Poetycki pn. ,, Iskierki Radości"

Gratulujemy uczniom naszej szkoły, którzy wzięli udział i zostali wyróżnieni w Konkursie Poetyckim, pn. ,, Iskierki Radości", organizowanym przez Zarząd Regionu Lubuskiego Towarzystwa Przyjaciół Dzieci w Zielonej Górze.



Werner Pyrczek

 „Kropelka Miłości”

Złość, nienawiść ... co to będzie?

Jeden armagedon!

W domu, w lesie,

Na podwórku ciągle złość i złość.


Ach, rodzina - istna wojna!

Nic już na to nie poradzisz.

Bo w rodzinie tak już bywa,

Że złość z dobrem wciąż się wadzi.


Niech złość ta nie myśli,

Że tak łatwo z nami  się wygrywa.

Wśród nas zawsze Dobro,

Które ... nigdy nie przegrywa!


Carmen Figaniak

  ,, Mały skrzat”

   Już od bardzo wielu lat marzy mi się mały skrzat.

   Bardzo długo sama byłam, w samotności się bawiłam

   Gdybym brata otrzymała, to bym wszystko mu oddała.

   Moje lalki i zabawki szybko znikną z mojej szafki.

   Gdyby siostra się zjawiła, to by mnie uszczęśliwiła.

   Cały pokój porządkuję, już łóżeczko jej szykuję.

   Brat to już jest inna sprawa, samochodem trwa zabawa!

   Co ja zrobię, gdy na świat

   przyjdzie mój malutki brat?

   Dalej marzę o dziewczynce i jej zdrowej, słodkiej mince.

   Czas mi bardzo szybko leci, bo ja bardzo kocham dzieci.

   Mama dawno obiecała, że rodzeństwo będę miała.

   I życzenie się spełniło, będzie dziecko – jak mi miło!

   Długo bym w to nie wierzyła, ale brzuszek zobaczyłam.

   Tata wciąż sobie żartuje, że boisko już buduje.

   Ja tam siostrę bym wolała, bo jak będzie taka mała,

   w mym pokoju będzie spała i się do mnie uśmiechała.

   Dzidziuś w brzuchu tak się wierci a pan doktor głową kręci,

   czy to siostra czy to brat, zmieni mi się cały świat.

   Wkrótce zjawi się nam skrzat, bo ja czekam tyle lat!

   

Wojtek i Maja Filipowicz

,,Kochane zwierzaki”

Czy to ptak, czy to ssak.

Każde zwierzę kocham ja.

Nawet świnkę morską, konia i okonia.

Wieloryba, wielką rybę, nawet nie wiem jest ich tyle.

Nawet w głowie nie pomieszczę, ile może być ich jeszcze?

Piesek, kotek i króliczek- przecież wszystkich ich nie zliczę.

W sercu moim jest ich wiele, bo to moi przyjaciele!


Gabriela Kostecka

,,Zdalne nauczanie”

Zdalne nauczanie, któż z nas ma

Wpływ na nie???

Lekcje on-line mogłyby się już skończyć

I z siecią internetową wreszcie nas rozłączyć!

Oby dzieci szybko do szkoły wróciły

I swoim śmiechem korytarze wypełniły.

A koronawirus niech się stąd zmywa,

I więcej problemów nam nie przybywa.


Anna Schlaffke

,,O Ziemię trzeba dbać!  ”

Wszyscy Ziemię bardzo kochamy,

dlaczego więc o Nią nie dbamy?

Dlaczego ją zanieczyszczamy?


Przecież bez Ziemi nie byłoby nic!

Bez Ziemi nikt nie miałby gdzie żyć!

A my ludzie tyle zła jej czynimy:

zanieczyszczamy, nie dbamy i nie chronimy.

My wygodę mieć chcemy,

dlatego gdy napój wypijemy,

opakowanie gdziekolwiek rzucamy,

i w ten sposób Ziemię zaśmiecamy...


Co się dzieje z naszą Planetą Kochaną,

tak przez nas smutną i zaniedbaną?

Ona umiera.

Brudna się staje i czystej wody już nam nie daje.

Lasy i oceny mają w sobie plastiku

bez charakteru.

Wiele zwierząt przez plastik się trudzi,

i to wszystko jest wina ludzi.


To my plastik wciąż wytwarzamy,

to my o zwierzęta i rośliny nie dbamy,

to tylko my Ziemię śmieciami obrzucamy.


Ale wszystko naprawić jeszcze możemy,

jeśli oczywiście szczerze tego chcemy.

Ja i ty sami niewiele zdziałamy,

lecz wszyscy razem uratować Planetę                                           

na pewno radę damy.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz